piątek, 9 maja 2014

Pierogi z mięsem

Na blogu "Gotuję.." 
znalazłam idealne ciasto na pierogi


Podaję przepis za tym blogiem
Ciasto na około 50 pierogów
pół kilograma mąki 
(jak dodałam trochę mąki pszennej pełnoziarnistej)
szklanka gorącej wody
łyżeczka soli


Dalej to już po swojemu


Połączyłam mąkę i sól z gorącą wodą 


i utarłam w mikserze aż zrobiła się kulka


którą rozwałkowałam na silikonowej podkładce



Wcześniej z rosołu wołowego wyjęłam mięso i warzywa


Oddzieliłam tłuszcz, dodałam cebulę


i wszystko zmieliłam w maszynce


Doprawiłam do smaku
No i rozpoczęłam lepienie pierogów


Najbardziej nie lubię wałkowania ciasta, 
a tym razem pomocnik był zajęty w ogrodzie, 
więc nie pozostało mi nic innego - tylko wałkować
Do lepienia używam takiego "ustrojstwa":


Robię większe niż forma kółka
a to co "wyjdzie" obcinam nożem 


wychodzą takie zgrabne pierożki


Tym razem pierogi wylądowały w zamrażarce -
poprzekładane czystym ręcznikiem


Jak stwardnieją - przełożę je do woreczków
i zamknę szczelnie
Farszu starczyło na 34 pierogi - reszta ciasta pozostała, 
myślę, że starczyłoby na te 50 pierogów.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie