sobota, 28 czerwca 2014

Biszkopt "rzucany", czyli obalam mity i zabobony... biszkopt oczywiście z truskawkami i galaretką....

Kupiłam truskawki...
 no przecież na nie sezon... 
piękne, czerwone, apetyczne...
no i zachciało mi się biszkoptu z galaretką...
Poczytałam przepisy w internecie...
Chciałam niski biszkopt, na okrągłą formę


Wybrałam przepis:
3 jajka
1/3 szklanki cukru
1/3 szklanki mąki tortowej
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
oczywiście bez proszku do pieczenia...
Wiedziałam, że połową sukcesu są dobrze ubite białka
z obrobiną soli
Tłukłam je w mikserze do bólu...
znaczy włączyłam mikser i zadzwoniłam do siostry
a że lubimy sobie pogadać....


no, ale wracam do sedna
Piana jajek sięgnęła prawie połowy miski
więc dodałam po trochu żółtek i cukru 
i jeszcze trochę pomieszałam
wyłączyłam mikser - dodałam przesianą mąkę
i na blachę do rozgrzanego piekarnika 
na 40 min. w temperaturze 170 stopni



W  przepisie było - że trzeba pod koniec pieczenia 
rzucić ciasto na podłogę z wysokości kolan,
ale stwierdziłam, że .... no wiecie sami ...
nie będę się wygłupiać...



Wyłączyłam piekarnik po 40 minutach 
i poszłam do sąsiada na pizze
Jak wróciłam, a ciasto nie opadło, 
stwierdziłam, że zabobony i gusła to nie dla mnie,
no chyba, że czarny kot... ;)


Jak kończyłam cisato to trochę łamałam się nad kremem czy bitą śmietaną na biszkopt, ale Witek stwierdził, że z samymi owocami i galaretką też będzie dobrze i oto efekt:


Ciasto owszem lekko opadło, 
ale pod wpływem ciężaru truskawek i galaretki
Dałam 2 galaretki i 1/4 mniej wody
Ciasto pycha i dokładnie takie, jak chciałam!


Pamiętacie syfony do wody gazowanej?
My mamy taki do śmietany
sprawdza się rewelacyjnie


Śmietana w syfonie
 może "mieszkać" w lodówce nawet tydzień!



Smacznego....

2 komentarze:

  1. O rzucaniu ciastem czytałam już na kilku blogach- ja tego nie robię i jakoś mi biszkopt zawsze wychodzi:) smaku mi tylko narobiłaś i ciachem i pizzom ( swoją drogą fajnego masz sąsiada:)
    Co do syfonu-u mnie stoi juz kilka miesięcy nie wypróbowany,ale się doczeka, bo jak mówisz że może stać w lodówce tak długo to ja go sobie do kawki będę wykorzystywać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę genialna rzecz, trzeba tylko pamiętać, by przed włożeniem do lodówki umyć nosek plastikowy z resztek śmietany... a bita śmietana przydaje się do ciast (w szczególności jabłecznik na gorąco), owoców (truskawki) i kawusi. Jak wlewam tam śmietanę, to daję tylko trochę cukru wanilinowego, bez zwykłego cukru, taka dietetyczna wersja, ale przynajmniej nie zemdli...

      Usuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie