wtorek, 28 października 2014

Takich Artystów jest coraz mniej.... wzory stylizowane Orno

Przeglądałam aukcje na Allegro i uwagę moją przyciągnęła urocza biżuteria, taka, jaką pamiętam z dzieciństwa, jaką nosiły ciocie i panie, które "kształtowały gusty i modę".


Może sie ona podobać lub nie - ale z faktami się nie dyskutuje - to już klasyka...
Nie byłabym sobą, gdybym nie przyjrzała się bliżej biżuterii i jej Twórcy, a powiem nawet więcej - poprosiłam o oprawę kamienia, który kiedyś kupiłam i widziałam go dokładnie w takiej oprawie, ale - jak wiadomo szewc bez butów chodzi - zawsze jest coś ważniejszego... aż do dzisiaj, kiedy otwierając kopertę 
zapiszczałam z zachwytu 




Sam o sobie pisze:
 "Jako młody człowiek-uczeń Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Częstochowie, miałem okazje praktykować w Warszawskiej Spółdzielni Pracy Rękodzieła Artystycznego Orno. Dziś, choć od tego czasu minęło ponad trzydzieści lat, postanowiłem powrócić do tamtych czasów i zaprezentować Państwu wyroby, które są inspiracją tworzonej wtedy biżuterii. Nie są to wzory, które kopiuję czy naśladuję, ale wiem, że wtedy biżuteria powstawała inaczej, nie było powtarzalności odlewu - każdy pierścionek, kolczyk, zawieszka,  wisior czy bransoleta różniły się w szczegółach mimo, że "wychodziły" spod jednej ręki jubilera-rzemieślnika-artysty. Wyroby posiadały to "coś", bo były wykonywane z pasją tworzenia, pokazania kunsztu jubilerskiego. Jako Mistrz Złotniczy, dziś staram sie przekazać swoim uczniom zamiłowanie do biżuterii srebrnej wiedząc, że w tych czasach jest to niezwykle trudne...


Zapewniam że każdy wyrób prezentowany na moich stronach jest niepowtarzalny i jednostkowy, wykonany ręcznie."






Nie są to tylko klasyczne wzory, zdjęcia mówią same za siebie:






oprócz zdjęć z logo - pozostałe są własnością Pana Andrzeja


Pozostałe prace można obejrzeć klikając na poniższy obrazek:


https://www.rekodzielosrebrne.pl/

12 komentarzy:

  1. Mam ogromny sentyment do takiej własnie biżuterii. Piękne!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Współczesna biżuteria jest piękna - ale te wzory i te dzieła żyją, mają to "coś"
    a może to tylko wspomnienie młodości hmm ...

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętam taką biżuterię, moja mama tez ją nosiła:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Mama nie nosła biżuterii - poza koralami - nie wiem, za kim to mam.... Pozdrawiam słonecznie!

      Usuń
  4. Moja teściowa do dziś nosi tę biżuterię, mama odłożyła. I myślę, że podoba nam się przez sentyment do dzieciństwa i młodości. Z wisiorów chętnie bym skorzystała, z pierścionków już nie. Ale wszystko przepięknie wykonane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - wolałam wisior a nie pierścionek, bo niestety pierścionków nie noszę i stąd oprawa kamienia w wisior - piękne profesjonalne wykonanie, stwierdzone na własne oczy....

      Usuń
  5. Ola poprostu brak slow.Poprostu PIEKNIE

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zapiszczałam z zachwytu, oszałamiająco piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mnie się bardzo podoba. Pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie