sobota, 3 lutego 2018

Skromne japońskie trio

Zachwyciły mnie swą skromnością - właśnie tą szarością na białym tle..., skrywającą cudną perełkę - postać gejszy, która widoczna jest pod światło.


Filiżanka niewiarygodnie cienka, że widać od środka zewnętrzne zdobienia...


W internecie znalazłam informacje, które przybliżyły mi tę technikę.


 Litofania to zdobienie przedmiotów wklęsłym reliefem, który widoczny jest  pod światło. Technika bardzo popularna na terenach Dalekiego Wschodu. 


Talerzyki mają taką sygnaturę:


Dla mnie to istne dzieło sztuki...


2 komentarze:

  1. Mam parę filiżanek z Azji i są bardzo delikatne, dwie mi już pękły. Wszystkie azjatyckie są dla mnie urocze :)Kiedyś mój cały pokój u rodziców był w stylu azjatyckim, miałam i mam manie na kulturę japońską itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zestaw naprawdę zachwycający jest. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie